Používáme soubory cookies

Soubory cookies využíváme k analýze návštěvnosti, zapamatování preferencí a zlepšování použitelnosti webu. Souhlas udělíte kliknutím na tlačítko "Souhlasím".

Nastavení Souhlasím

Souhlas můžete také odmítnout.

Přeskočit na obsah Přejít na navigaci

7. 12. 2016

Chorvatsko 2017 - jaká bude příští turistická sezóna?

Důvodů k návštěvě Chorvatska je během roku hodně, ale většinu turistů láká tato země především v hlavní letní turistickou sezónu. Chorvatsko má opět všechny předpoklady pro to, aby turistická sezóna 2017 byla stejně úspěšná jako ta letošní.

Chorvatsko 2017 - jaká bude příští turistická sezóna?
Chorvatsko 2017 - jaká bude příští turistická sezóna?

Důvodů k návštěvě Chorvatska je během roku hodně, ale většinu turistů láká tato země především v hlavní letní turistickou sezónu. Chorvatsko stále více upevňuje své postavení jedné z nejžádanějších turistických destinací, jejíž recept je v křišťálově modrém moři, zachovalé přírodě, kulturním a historickém dědictví, gastronomii, přátelském obyvatelstvu a velmi přijatelných cenách hotelového a soukromého ubytování.

Chorvatsko má opět všechny předpoklady pro to, aby turistická sezóna 2017 byla stejně úspěšná jako ta letošní. Podle údajů publikovaných chorvatským Ministerstvem turistiky se počet příjezdů turistů i počet přenocování zvyšuje a to zejména v posledních dvou letech. V roce 2014 se počet příjezdů turistů zvýšil o 5,6 % a počet přenocování o 2,6 % oproti roku 2013. Za období leden až září 2015 se počet příjezdů turistů nadále zvýšil o 7 % a počet přenocování o 4,7 %.

Optimisticky prozatím vypadá prodej zájezdů do Chorvatska v cestovních kancelářích a agenturách, i když prodej "first minute zájezdů" začal teprve nedávno. Všichni jsou si ale vědomi celkové politické situaci ve světě, včetně terorismu a uprchlické krize. Proto může být rok 2017 opět velmi nestabilní a nejistý. Důležité pro Chorvaty tedy bude zvýšit kvalitu služeb poskytovaných zahraničním návštěvníkům, rozšířit nabídku aktivit, prodloužit dobu otevření hotelů do mimosezónního období, zavést celoroční letecké linky a zaměřit se více na marketing. 

Světová politická situace se může projevit také zvýšeným zájmem o chorvatské destinace (například vzniklé napětí v rusko-tureckých vztazích, teroristické akce v Egyptě a v Turecku, krize na východě). Chorvatsku může na trhu konkurovat Řecko (i když sem připlouvají uprchlíci z Turecka), kterému se díky příznivým cenám v uplynulém roce podařilo nalákat turisty z nestabilních středomořských zemí (Egypt, Tunis). Také se očekává méně ruských turistů po evropských sankcích vůči Rusku.


Podobné články: