Nastavení cookies

Zde můžete nastavit používání souborů cookies podle vlastních preferencí.

Technické cookies

jsou nezbytné pro správné fungování webu. Technické cookies musí být vždy aktivní (nelze je individuálně deaktivovat), proto se pro jejich využívání souhlas neuděluje.

Analytické cookies

nám umožňují porozumět jak web využíváte, abychom jej mohli zlepšovat. Analytické cookies umožňují měření výkonu webu (počtu návštěv a zdrojů návštěvnosti). Takto získaná data zpracováváme souhrnně, bez použití identifikátorů ukazujících na konkrétního uživatele.

Personalizované cookies

ukládají informace o Vašem osobním nastavení webu. Personalizované cookies potřebujeme k tomu, abychom přizpůsobili web a jeho chování co nejvíce Vašim potřebám a zájmům.

Reklamní cookies

nastavují prostřednictvím tohoto webu naši reklamní partneři. Reklamní cookies nám umožňují zobrazovat takový obsah, který bude zajímavý a užitečný právě pro Vás.

Používáme soubory cookies

Soubory cookies využíváme k analýze návštěvnosti, zapamatování preferencí a zlepšování použitelnosti webu. Souhlas udělíte kliknutím na tlačítko "Souhlasím".

Nastavení Souhlasím

Souhlas můžete také odmítnout.

Přeskočit na obsah Přejít na navigaci

7. 12. 2016

Chorvatsko 2017 - jaká bude příští turistická sezóna?

Důvodů k návštěvě Chorvatska je během roku hodně, ale většinu turistů láká tato země především v hlavní letní turistickou sezónu. Chorvatsko má opět všechny předpoklady pro to, aby turistická sezóna 2017 byla stejně úspěšná jako ta letošní.

Chorvatsko 2017 - jaká bude příští turistická sezóna?
Chorvatsko 2017 - jaká bude příští turistická sezóna?

Důvodů k návštěvě Chorvatska je během roku hodně, ale většinu turistů láká tato země především v hlavní letní turistickou sezónu. Chorvatsko stále více upevňuje své postavení jedné z nejžádanějších turistických destinací, jejíž recept je v křišťálově modrém moři, zachovalé přírodě, kulturním a historickém dědictví, gastronomii, přátelském obyvatelstvu a velmi přijatelných cenách hotelového a soukromého ubytování.

Chorvatsko má opět všechny předpoklady pro to, aby turistická sezóna 2017 byla stejně úspěšná jako ta letošní. Podle údajů publikovaných chorvatským Ministerstvem turistiky se počet příjezdů turistů i počet přenocování zvyšuje a to zejména v posledních dvou letech. V roce 2014 se počet příjezdů turistů zvýšil o 5,6 % a počet přenocování o 2,6 % oproti roku 2013. Za období leden až září 2015 se počet příjezdů turistů nadále zvýšil o 7 % a počet přenocování o 4,7 %.

Optimisticky prozatím vypadá prodej zájezdů do Chorvatska v cestovních kancelářích a agenturách, i když prodej "first minute zájezdů" začal teprve nedávno. Všichni jsou si ale vědomi celkové politické situaci ve světě, včetně terorismu a uprchlické krize. Proto může být rok 2017 opět velmi nestabilní a nejistý. Důležité pro Chorvaty tedy bude zvýšit kvalitu služeb poskytovaných zahraničním návštěvníkům, rozšířit nabídku aktivit, prodloužit dobu otevření hotelů do mimosezónního období, zavést celoroční letecké linky a zaměřit se více na marketing. 

Světová politická situace se může projevit také zvýšeným zájmem o chorvatské destinace (například vzniklé napětí v rusko-tureckých vztazích, teroristické akce v Egyptě a v Turecku, krize na východě). Chorvatsku může na trhu konkurovat Řecko (i když sem připlouvají uprchlíci z Turecka), kterému se díky příznivým cenám v uplynulém roce podařilo nalákat turisty z nestabilních středomořských zemí (Egypt, Tunis). Také se očekává méně ruských turistů po evropských sankcích vůči Rusku.


Podobné články: